jueves, 5 de septiembre de 2013

SEPTEMBER 9TH-13TH

READING:


  • The Storm (short reading)
  • Discuss the reding (realistic or fiction)
  • Make inferences
  • frequency words / vocabulary ( he look have for too what)
  • words in context
  • understanding characters (who they are and what they do)
  • READING COMPREHENSION OF THE STORM ON FRIDAY 13TH PAGES 43-53
NOTA: FAVOR REPASAR EL VOCABULARIO DE LA LECTURA A TRAVÉS DE LA SEMANA PARA MEJOR COMPRENSIÓN DE LA MISMA.

MATH:

  • 1 and 2 more than
  • 1 and 2 fewer than
  • vocabulary: more than and fewer than
PHONICS:


  • QUIZ ON VOCABULARY OF THE LETTERS AND SOUNDS S, T, B ON SEPTEMBER 10TH  PAGES 9-16
  • the sound of Hh
NOTA: EL QUIZ CONSISTE EN RECONOCER SONIDOS, CON QUE SONIDO COMIENZA LA PALABRA? A QUE LETRA PERTENECE ESE SONIDO? IDENTIFICAR VOCABULARIO CON SU IMAGEN.

SPELLING:

  • SPELLING QUIZ ON SEPTEMBER 12TH VOCABULARY OF LETTERS L,T,H PAGES 4-9
  • letter Bb
NOTA: IDENTIFICAR IMAGENES CON LA PALABRA, RECONOCER MAYUSCULA CON MINUSCULA.

SCIENCE:

  • animals
  • vocabulary: wings, fins, mammal,lungs, gills, reptile, amphibian, adult
  • how do animals use their parts?
GRAMMAR:

  • Identify sentences ( statemnts or questons)
  • question words
NOTA: EL DIA MARTES 10 DE SEPTIEMBRE SERA LA CELEBRACION DEL DIA DEL NIÑO. TENDREMOS UN PEQUEÑO ALMUERZO (PIZZA, FRESCOS Y DESECHABLES) EL CUAL SOLICITAMOS EL MONTO DE 45 LEMPIRAS. ENVIAR ESTE DINERO EL LUNES Y ASI PODER HACER LOS PEDIDOS CON TIEMPO.
ES UN DIA DE COLOR TOTALMENTE GRATIS.

HAVE  A NICE WEEKEND!!



No hay comentarios:

Publicar un comentario